Toerisme in gemeente Medemblik
Het Uitvoeringsprogramma Toeristisch Marketing is een praktische uitwerking van de Economische Uitvoeringsagenda Medemblik (EUM) van de gemeente. Dit plan wordt jaarlijks opgesteld door de coördinator toeristische marketing in samenwerking met het Toeristisch Platform Medemblik. Toerisme is belangrijk voor de lokale economie en draagt bij aan meer bestedingen en behoud en verbeteren van voorzieningen in de gemeente.
Doelen:
- Bezoekers altijd gastvrij te ontvangen en de weg te wijzen. Zo blijven ze langer, besteden ze meer en komen ze ook nog eens terug;
- De naamsbekendheid van Medemblik (stad en landelijk) te vergroten, zodat nieuwe bezoekers Medemblik weten te vinden;
- De samenwerking op lokaal, regionaal en bovenregionaal niveau te bevorderen.
Het Toeristisch Platform Medemblik (TPM) bestaat sinds 2016. De leden vertegenwoordigen de toeristische sectoren uit de hele gemeente Medemblik.
Coördinator Toeristische Marketing
De gemeente Medemblik stelt in samenwerking met het TPM de coördinator toeristische marketing aan. Deze rol wordt per april 2021 vervult door Anja Ippel. De coördinator zorgt samen met het Toeristisch Platform Medemblik dat het jaarlijkse Uitvoeringsprogramma wordt uitgevoerd en Medemblik nog beter op de kaart komt te staan. Onder de vlag van de marketingcampagne “Medemblik Rijk aan Verhalen” worden Medemblik en gezamenlijke initiatieven gepromoot.
Wilt u als (toeristisch) ondernemer praten over de toeristische marketing of heeft u een andere vraag over toeristische marketing, neem dan gerust contact met Anja Ippel op via anja@visitmedemblik.nl of via tel.: 06-29649066.