Toeristisch Platform Medemblik

In 2020 willen we 2,5% meer bezoekers aan Medemblik ten opzichte van 2015. Dit willen we bereiken door:

  • Bezoekers altijd gastvrij te ontvangen en de weg te wijzen. Zo blijven ze langer, besteden ze meer en komen ze ook nog eens terug;
  • De naamsbekendheid van Medemblik (stad en landelijk) te vergroten, zodat nieuwe bezoekers Medemblik weten te vinden;
  • De samenwerking op lokaal, regionaal en bovenregionaal niveau te bevorderen.

Hiervoor is in 2016 het Toeristisch Platform Medemblik (TPM) opgericht. Het TPM voert het Uitvoeringsprogramma Toeristische Marketing Medemblik 2018 uit. Het TPM bestaat uit 4 clusters en in elk cluster is zowel stad als landelijk Medemblik vertegenwoordigd.

Leden TPM

Cluster Nautisch-toeristisch Monica de Vast - Jachthaven Andijk
Marcel Hanenberg – Regatta Center
Cluster Overnachten Frank Bakker – Hotel Medemblik
  Laura Oosterbaan – Villavakantiepark IJsselhof
Cluster Musea, kunst, cultuur Rene v/d Broeke – Museum Stoomtram Hoorn-Medemblik
  Wil Gorter- Hoedenmuseum
Wil Gorter- Hoedenmuseum Arnold Entius – Meelmolen de Herder
Cluster Horeca, retail, recreatie Celine Loos – Wijngaard Saalhof
  Michael Brink – Cafetaria de Steiger

Toeristisch coördinator

De gemeente Medemblik heeft in samenwerking met het TPM Maaike Steltenpool als toeristisch coördinator aangesteld. Samen met het Toeristisch Platform Medemblik zorgt ze ervoor dat Medemblik nog beter op de kaart komt te staan als toeristische bestemming!

Wil je als (toeristisch) ondernemer praten over de toeristische marketing of heb je een andere vraag over toeristische marketing, neem dan gerust contact op met Maaike Steltenpool via .

Dit om de juiste marketingmiddelen in te zetten en om de wensen en behoeften van de ondernemer en bezoeker mee te nemen in het toeristisch beleid van de gemeente Medemblik.

Ga naar toolkit 'Rijk aan verhalen'