Bezorgen

  • u hoeft niet naar het gemeentehuis om uw paspoort, identiteitskaart of gehandicaptenparkeerkaart af te halen
  • uw document wordt bezorgd waar en wanneer het u het beste uitkomt, bijvoorbeeld op uw werkadres
  • geef het bezorgadres gelijk door bij uw aanvraag
  • u dient het document persoonlijk in ontvangst te nemen
  • het document kan maandag tot en met vrijdag worden bezorgd
  • maandag t/m donderdag ook avondbezorging tot 22.00 uur
  • geen bezorging mogelijk op de Waddeneilanden en openbare plekken

Kosten

Naast de leges voor het document dat u aanvraagt, betaalt u € 5,15 voor de bezorging. Voor elk extra document dat tegelijkertijd op hetzelfde adres wordt bezorgd wordt € 3,10 in rekening gebracht. Deze kosten betaalt u vooraf bij de aanvraag op het gemeentehuis.

Bezorging regelen

U vraagt een paspoort of ID-kaart persoonlijk aan bij een van de balies van Burgerzaken. Hiervoor maakt u eerst een afspraak. Wij vragen uw e-mailadres en telefoonnummer, dit geven wij door aan de bezorgdienst AMP. Binnen 5 werkdagen ontvangt u van AMP een e-mail/sms dat u een bezorgafspraak kunt maken. U ontvangt daarbij een ordernummer en een verificatiecode.
U maakt zelf online of telefonisch een bezorgafspraak. Uw paspoort of ID-kaart wordt bezorgd op het door u aangegeven adres in Nederland.

  • Online
    Ga naar mijnafspraak.nl. Log in met uw ordernummer en verificatiecode. Kies hier een datum, dagdeel en adres waarop de bezorger moet langskomen. U kunt hier ook de afspraak wijzigen als dat nodig is. Dit kan een dag vóór de bezorging tot uiterlijk 22.30 uur ’s avonds.
  • Telefonisch
    Bel voor een afspraak met AMP, tel. 030 240 8020. Bereikbaar: maandag t/m donderdag van 08.30 tot 21.00 uur, vrijdag tot 19.00 uur en zaterdag tot 16.30 uur.

Op de dag van bezorging krijgt u een mail of sms met het tijdstip van bezorging. Dit is een tijdvak van twee uur, bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 uur. Verder staat in dit bericht informatie over de bezorger (naam, foto en unieke identificatiecode).

U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen. De bezorger moet namelijk uw identiteit vaststellen door middel van een gezichtscontrole. Ieder document is persoonsgebonden en wordt alleen overhandigd aan de aanvrager. Dit geldt ook voor kinderen. Alle personen die een document in ontvangst nemen en hebben getekend bij de aanvraag, moeten ook tekenen bij het in ontvangst nemen van het document.

Bezorging van een paspoort of ID-kaart is niet mogelijk als:

  • u een spoedaanvraag heeft gedaan
  • u een geldig visum in uw paspoort heeft, waar u nog gebruik van wilt maken
  • u uw huidige paspoort, of D-kaart kwijtraakt in de tijd tussen de aanvraag en de bezorging
  • u uw paspoort of ID-kaart in vijf jaar tijd meer dan drie keer als vermist hebt opgegeven
  • het bezorgadres op een van de Waddeneilanden is
  • uw adresgegevens in onderzoek staan. Dat betekent dat niet duidelijk is op welk adres u woont.

AMP Groep bezorgt voor gemeente Medemblik de paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten. Dit bedrijf heeft ruime ervaring met het bezorgen van documenten voor andere gemeenten en (persoonlijke) documenten voor bijvoorbeeld telecombedrijven en banken, waarbij identiteitscontrole een belangrijk onderdeel is. Het bezorgen gaat dus buiten de gemeente Medemblik om.

Veilig en betrouwbaar bezorgd

Uw document wordt vervoerd in een verzegelde envelop. Voordat deze geopend wordt, legitimeert de bezorger zich. Vervolgens wordt uw identiteit vastgesteld en wordt het reisdocument persoonlijk aan u overhandigd.

Voor de afhandeling van de bezorging heeft de bezorger een laptop bij zich. Voor uw gemak en veiligheid is het prettig als de bezorger bij u binnen mag komen. Zo kan het document rustig en veilig aan u worden uitgereikt.
Als u dit niet prettig vindt, is dat geen probleem. De bezorger handelt de bezorging dan aan uw voordeur af.