Huisregels voor bezoekers

Wij verwachten van onze medewerkers, dat zij u met respect behandelen. Wij verwachten van u dat u zich respectvol gedraagt naar onze medewerkers en naar overige bezoekers. Daarom hebben we een aantal huis- en gedragsregels opgesteld. Zo blijft het gemeentehuis een prettige en veilige plaats voor iedereen.

Respecteert u onze huisregels niet? Dan moeten wij helaas optreden.

Voorbeelden van gedrag dat wij zien als niet-respectvol en dus ongewenst:

  • schelden of met geweld dreigen
  • beledigende opmerkingen over uiterlijk, kleding, huidskleur, seksuele geaardheid of sekse
  • met (grote) stemverheffing spreken
  • het gebruik van geweld
  • het plegen van vernielingen, gooien en smijten met spullen
  • alle vormen van stalken: dit is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen en soms ook te bedreigen

Verder is het niet toegestaan:

  • zonder toestemming vanuit de publieksruimte het personeelsgedeelte te betreden
  • in de publieksruimte te roken, alcohol of drugs te gebruiken
  • messen of andere soort wapens mee te nemen
  • andere bezoekers lastig te vallen
  • op andere wijze overlast te veroorzaken