Straatverlichting
Doet de verlichting het niet in uw straat? Meld het via Fixi en geef het nummer door wat op de lantaarnpaal staat. Dit nummer staat op de sticker. Hele straat of wijk zonder licht? Buiten kantoortijden belt u de gemeente: (0229) 85 60 00. Via de voicemail hoort u welk piketnummer u kunt bellen.
- als de hele straat of wijk onverlicht is kan het één tot zes weken duren.
- een aangereden lantaarnpaal wordt niet meteen vervangen. Een nieuwe lantaarnpaal is niet altijd voorradig. De lantaarnpaal wordt zo snel mogelijk veiliggesteld. De lantaarnpaal wordt (als het noodzakelijk is) weggehaald en de stroomkabel veilig achtergelaten.
Soms beschadigen kabels bij graafwerkzaamheden. Een defect in de verlichtingskast kan ook een oorzaak zijn van een storing.
In de herfst zijn er meer storingen. De beschadiging wordt vaak ontdekt met vochtiger weer. Er kan dan kortsluiting ontstaan. Schade wat in de zomer is ontstaan, levert vaak in het najaar een storing op.
Met kabelschade is het soms nodig om stroom van woningen en bedrijven af te sluiten. Dan is er een meting nodig over de exacte locatie. Of er moet meer onderzoek gedaan worden naar bodemkwaliteit of bodemonderzoek. Daardoor kan het langer duren voordat de storing is opgelost. Omwonenden worden per brief geïnformeerd.
- de verlichting op provinciale wegen wordt beheerd door de Provincie
- de verlichting op de snelweg A7 wordt beheerd door Rijkswaterstaat
- de verlichting op WFO-Oost wordt beheerd door Bergermeer
- de verlichting op vakantieparken is van de beheerder van het vakantiepark